Leverings- og handelsbetingelser

OBS! Endelig aftale mellem dig (som kunde) og Morgan Danmark anses for indgået, når din ordre er modtaget hos og bekræftet af Morgan Danmark. Alle priser og tilbud på Morgan.dk er uden obligo.

1. Generelt

Disse betingelser er gældende for forbrugere ved nethandel på Morgan.dk.

Ved bestilling af varer via Morgan danmark’s netbutik (www.morgan.dk) bekræfter du, at du hverken køber varer som erhvervsdrivende eller med henblik på videresalg.

2. Afgivelse af ordre

Afgivelse af ordre via vores hjemmeside, er ikke en juridisk bindende aftale. Morgan Danmark har derfor mulighed for at annullere din ordre som følge af trykfejl, tekniske problemer, leveringssvigt og lignende situationer. Bindende ordrebekræftelse/faktura sendes til dig, når vi har afsendt de varer, som du har bestilt.

Når du har afgivet en ordre via vores hjemmeside, vil vores system automatisk sende dig en e-mail, hvoraf det fremgår, hvilke varer du har bestilt. Der er alene tale om en elektronisk kvittering for modtagelse af din ordre.

Du skal være opmærksom på, at det automatiske svar (via e-mail) ikke er en juridisk bindende ordrebekræftelse, hvorved en aftale er indgået.

Alle kontrakter indgås på dansk.

3. Annullering af ordre

Har du ikke modtaget en bindende ordrebekræftelse/faktura fra Morgan Danmark, og er din ordre endnu ikke effektueret af Morgan Danmark, kan du annullere din ordre ved at kontakte os på mail (morgan@morgan.dk) eller telefonisk +45 86 51 15 52

Er varerne pakket/afsendt af Morgan Danmark, har du stadig mulighed for at fortryde købet. Se punkt 8.

4. Personpolitik

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger: Navn, adresse, telefonnummer og e-mail adresse.

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig. Som registreret hos Morgan.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Morgan@morgan.dk Personoplysningerne registreres hos Morgan Danmark og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Dine oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjemand, dog videregives din email-adresse og mobilnummer til PostDanmark i forbindelse med afsendelse af postpakker (så du kan modtage leveringsoplysninger, herunder T&T).

5. Priser

Medmindre andet er angivet, er alle angivne priser i danske kroner og inklusiv 25% moms.

Angivne priser gælder kun for ordrer til levering i Danmark, ikke omfattende Grønland og Færøerne.

Alle priser er uden montering

6. Betaling

Betaling for bestilte varer kan ske online ved brug af Visakort Dankort, Visakort, Mastercard, paypal, bankoverførelse eller Kontant ved afhentning. Kortoplysningerne transmitteres krypteret mellem kunde og Morgan.dk Personoplysninger (navn, adresse osv.) krypteres dog ikke.

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

7. Forsendelse og levering

Morgan Danmark bestræber sig på at afsende de varer, du har bestilt, inden for 1-4 hverdage (på varer sendt med pakkepost), efter at vi har modtaget din bestilling, med mindre andet er aftalt i købsprocessen.

Morgan Danmark benytter forskellige leverandører afhængig af ordrens indhold/omfang og afhængig af hvilket land der afsendes til. Morgan Danmark har aftaler med bl.a PostDanmark og TNT.

Fragtomkostningerne vil bl.a. afhænge af antallet af varer, deres vægt, hvor varerne skal leveres etc. Du kan altid se de samlede leveringsomkostninger, når du bestiller varer på morgan.dk. Bemærk; er du ikke hjemme på aftalt leveringstidspunkt, vil du blive opkrævet ny fragt for genlevering.

Hvis du har bestilt mere end ét produkt, kan din ordre muligvis splittes i flere leveringer.

Med mindre andet aftales, vil du være berettiget til at hæve købet, hvis du ikke har modtaget de bestilte varer senest 14 dage efter, at du har afgivet din ordre.

Morgan Danmark bærer ansvaret for varerne, indtil du har modtaget dem. Der kræves underskrift ved modtagelse.

Morgan Danmark leverer i hele Danmark,

8. Fortrydelsesret

Du kan uden begrundelse fortryde den indgåede aftale inden for 14 dage. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget dine varer.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen kan gives til Morgan@morgan.dk, telefon +45 86 51 15 52, I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Undtagelser:  Hvis varer er blevet brudt fra plomberet emballage, dermed  mister vedkommende  sin fortrydelsesret

Varens stand, når du sender den retur Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug. Hvis varen er prøvet, udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du udøver din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger, vi har modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder). Tilbagebetalingen vil ske uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget varen retur. Vi gennemfører tilbagebetalingen uden tillæg af gebyrer og med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved dit køb, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller du har fremlagt dokumentation for at have returneret varerne, alt efter hvad der er tidligst.

 

Returnering:

Har du allerede modtaget varerne, skal du returnere dem hos Morgan Danmark eller sende dem retur til Morgan Danmark uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor du har informeret os om, at du vil udnytte din fortrydelsesret. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage. Det er vigtigt, at forsendelsen forsynes med porto, som du selv skal betale. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

  

Du kan fortryde dit køb/returnere en vare ved at:

-Afvise modtagelse af varen/undlade at indløse en forsendelse -Returnere varen lokalt hos Morgan Danmark -Sende varen i retur til Morgan Danmark, Hjelmslevej 2, 8660 Skanderborg

Du skal selv afholde udgiften for returnering af varen.

9. Reklamationsret

Købelovens mangels regler kan finde anvendelse. Har du som forbruger købt varer, har du i overensstemmelse med købelovens regler 24 måneders reklamationsret på alle varer. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

For varer med begrænset levetid er din reklamationsret dog begrænset til den holdbarhedsperiode, der er sædvanlig for den pågældende vare.

Opdager du en fejl eller mangel ved en købt vare, skal du som forbruger snarest muligt og inden for rimelig tid kontakte Morgan Danmark og forklare, hvori fejlen eller manglen består. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Morgan Danmark indestår ikke for garantier afgivet af tredjemand.

Reklamation kan foretages ved at kontakte os via mail Morgan@morgan.dk eller ved henvendelse lokalt. Lider varen af en fejl eller mangel, vil Morgan Danmark søge at reparere varen eller alternativt foretage omlevering, hvis det ikke medfører uforholdsmæssige omkostninger for Morgan Danmark.

Er reklamationen berettiget refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Hvis du er utilfreds med Morgan Danmark håndtering af en reklamation eller andet, skal du først rette henvendelse til Morgan Danmark. Kan der ikke findes en løsning, kan du klage til Center for Klageløsning her : www.forbrug.dk eller per brev til [Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby], hvis betingelserne herfor er opfyldt, se www.kfst.dk.

Hvis der ikke lykkes os at nå til enighed hos Center for Klageløsning, kan du derefter indgive en klage til Forbrugerklagenævnet, hvis betingelser herfor er opfyldt, sewww.kfst.dk.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her – http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse morgan@morgan.dk

10. Køb online og lav lokal afhentning

Vær opmærksom på, at når du handler via leverings metoden lokal afhentning på www.morgan.dk, sker alene en reservation af varen. Derfor gælder pkt. 6 om betaling, pkt. 7 om forsendelse og levering og pkt. 9 om fortrydelses-/returret ikke. I stedet gælder samme vilkår, som når du handler lokalt.

11. Kontakt

Morgan Danmark,

Hjelmslevvej 2,

8660 Skanderborg.

CVR nr. 17237977.

E-mail: Morgan@Morgan.dk .

Tlf.: +45 86 51 15 52 .